26 Mar 2007

Köprülü Kütüphanesi


KÜTÜPHANE HAFTASI KUTLU OLSUN


80 Milyona varan nüfusuyla koskoca bir ülke .

15 milyona varan koskoca bir Mega kent .

15 bin yıllık tarihi miras.

Ve Bu hafta Kütüphane Haftası. Kutlu Olsun.Nereden çıkmış bu ?Alıntı yapalım.


"Millî Eğitim Bakanlığı, Mart ayının son pazartesi günü başlayan hafta­nın Kütüphane Haftası olarak değerlendirilmesini kararlaştırmıştır. Hafta süresince kütüphanenin önemi anlatılır. Kütüphaneciliğin sorunları kamu oyuna duyurulur. Halk, kütüphanelerin gelişmesi için bilinçlendirilir. Okullarımızda kütüphanenin yararlarından söz edilir. Kütüphanelerde uyulması gerekli kurallar öğretilir."


Basın organlarında bu haftayla ilgili yazı yazan bakalım kaç kişi var :


Hürriyet' te Doğan Hızlan şöyle yazmış :


"Benim kütüphanecilerim, hayatımı renklendiren, bilgilendiren, aydınlatan kişilerdir. Onları hep anımsarım. Bilgi çıkmazına girdiğim anda, sihirli bir kitapla önümü açmışlardır.Gelelim birtakım kişilerin, "Canım, internet var ya" diye kütüphaneleri küçümsemelerine...Evet, başlangıç noktası için internetin işlevini kim inkár edebilir?Ama oradaki bilgileri yazılı bir kaynakla doğrulamadan sakın kullanmayın, ya eksiktir, ya da yanlış."


Sabah Gazetesi :

Tek bir kelime bile yok . Bu haftayla ilgili en son 1999 yılında birisi küçük bir haber yazmış .


Zaman Gazetesi

Tek kelime yok


Radikal Gazetesi

Tek Kelime yok


Daha fazla araştırmaya gerek yok . Kimsenin umurunda değil.Medya artık bambaşka bir kanaldan yayın yapıyor. Allahtan Doğan Hızlan gibi tecrübeli bir kültür adamı var da , bu konuyu köşesine taşımış.


Bu haftayla ilgili ben de bir iki şey söylemek istiyorum .

Bir kaç aydır İstanbul'un kütüphanelerini geziyorum ve inceliyorum . Atatürk Kütüphanesi ile ilgili yazım bir önceki blogumda var . İçler acısı . Daha içler acısı durumu ise Köprülü Kütüphanesi 'nde süregidiyor .Acaba bu hafta onlar ne yapıyor . Hususi gidip bakmak istiyorum . Vakti olan gitsin yerinde görsün rezaleti.


Bu kütüphane çok değerli el yazması eserleri barındırıyor . Geçenlerde uğradım .

Kapı girişinde dört kişi , tüpgaz üzerinde çay pişiriyorlar ve fosur fosur sigara içiyorlar. 1.5-2 metrelik giriş tamamiyle bu kişiler tarafından tıkanmış durumda . Saat 14:30 . Kütüphanenin çalışma saatleri de girişe yazılmış : 17:00 ' ye kadar açık olması gerekiyor. Çay içenler beni görünce irkiliyorlar , sert sert bakan dört çirt göz .Pos bıyıklar .Traşsız yüzler.Yaka paça bir yanda .Kılıksız , katil suratlı adamlar kütüphanenin kapısını tutmuş , tüp üzerinde çay kaynatıp fosur fosur sigara içiyorlar.İki metre ileride Osmanlı ve Dünya tarihinin paha biçilmez el yazması ciltleri duruyor.Bir kıvılcım sıçrasa acaba kim üzülür ?

Girişin serbest olup olmadığını soruyorum . Serbest olduğunu söylüyor kahverengi ceketli olan kütüphaneci olduğunu sandığım kişi. Bir an önce çekip gitmem için de sert sert bakıyor .Aceleyle Naima Tarihi'ni ve Evliya Çelebi'nin seyahatnamesini görmek istediğimi söylüyorum. .

İçerde katalogdan bakıp numara söylemem gerektiğini söylüyor katil surat.Çay içenlerin arasından güçlükle geçip içeri giriyorum . Büyü bozuluyor .Bir çay bile içirmiyoruz bu beylere .

Bir saat işkence ediyorum onlara .Fena halde bozuluyorlar .Sorular soruyorum . Yanıtlar daha da berbat. İki kütüphane görevlisi var . İkisinin de kütüphanecilik eğitimi yok.Eski yazı da bilmiyorlar.El yazması kitapların bakımı konusunda da bilgileri yok . Ben okuma yazma bildiklerinden de şüpheliyim . Devlet görevlileri. Oraya atanmışlar.Odacı kadrosundan . Ne denebilir ki ?

KÖPRÜLÜ KÜTÜPHANESİ

Çemberlitaş'ta Divanyolu üzerinde, Sultan II. Mahmut türbesinin karşısındadır. 1667'de Köprülü Fazıl Ahmet Paşa tarafından kurulmuştur. Kütüphane, Köprülü Mehmed Paşa Külliyesi'ne dahil yapılardan biridir. İstanbul'da kütüphane olarak tasarlanan ilk yapıdır. Köprülü ailesi tarafından bağışlanan koleksiyonlarla zenginleşen kütüphanede bugün Türkçe, Farsça ve Arapça dillerinde çok sayıda değerli basma ve yazma eserler ile suyolları haritaları bulunmaktadır.

Dewey Onlu Sistemi'ne göre düzenlenmiş katalog ve Arapça baskılar kataloğu okuyucuların hizmetindedir. Mikrofilm, fotoğraf gibi istekler ve bilgisayar hizmetleri bağlı bulunduğu Süleymaniye Kütüphanesi tarafından karşılanır.

Kuruluş Tarihi: 1667
Divanyolu Cad. 29, 34410 Çemberlitaş (212) 516 83 13
Açık olduğu günler / saatler: Pazartesi hariç hafta içi hergün 08.30 -17.00

“Kremna (Κρεμνα)`

Uçurumun kıyısında bir Pisidia kenti. Klasik Yunanca "Uçurum" anlamına gelen (κρημνός) kelimesinden yola çıkarak adının veril...