26 Tem 2007

Lars Forssell


İsveçli ünlü şair ve yazar Lars Forssell bu sabah evinde vefat etti .


Nobel Akademisi dört numaralı üyesi ünlü İsveçli yazar bu sabah Stockholm ‘de evinde vefat etti.
Modern İsveç şiirinin kurucularından biri olarak kabul edilen Forssell, 1928 yılında Stockholm ‘de doğdu .1971 yılından bu yana İsveç akademisinin dört numaralı koltuğunda oturuyordu.Genç yaşta şiirleriyle Çağdaş İsveç edebiyatının önemli yazarları arasına giren şairin , şiir çevirileri,özgün tiyatro eserleri de var. Türk edebiyatını yakından takip eden Forssell Expressen adlı günlük gazetede kültür ve sanat üzerine yazılar yazıyordu .

Forssell ‘in en önemli özelliği , sadece edebiyat ve sanat üzerine değil , hemen hemen her konuda yazı yazmasıydı . İsveçli bir Pop müziği grubuna şarkı sözü yazması otoriteleri çok şaşırtmıştı.

Rafine kültür ile halk kültürü ayırımı yapmayan yazar,Ezra Pound ‘un şiirlerinden , magazin türü her konuda yazı yazmasıyla da ünlüydü.

lars Forssel’in ünlü Aşk Şiirleri antolojisinden bir şiir :

İçinde uyuyorum
İçinde uyuyorum
Bilemezsin
Doğumdan bu yana uyuyorum
Ve bir sihir yapar gibi
Yatakta dönüyorsun
Sen denize açılan bir balina ,
Ben de büyük gözlü planktonlar gibi
İçine doğru akıyorum
Seni seviyorum
Bunu asla öğrenemeyeceksin
Ölüme yaklaşmış ,
uyuyorum
Ruhumu havaya uçuruyorum

Çeviren : Yavuz Çekirge

“Kremna (Κρεμνα)`

Uçurumun kıyısında bir Pisidia kenti. Klasik Yunanca "Uçurum" anlamına gelen (κρημνός) kelimesinden yola çıkarak adının veril...