5 Nis 2007

Yeni Akdeniz İnsanları

Kanun çıktı ama ,Yabancılar ev almak istemiyor .

Antalya'ya yerleşen yabancıların yavaş yavaş bir koloni oluşturduklarını duyuyor,okuyorduk.Akdeniz çıkışlı medya zaman zaman bu yeni Akdenizli hemşerileri için olumlu haberler üretiyorlar.Alanya'nın Alman ahalisi,Belek 'in İngiliz ahalisi,Kaş Kalkan 'ın İrlandalıları konusunda olumlu haberler yazılıp çiziliyor .

Belek National Golf Kulübü'nde yeni Akdenizlilerle oturduk sohbet ediyoruz . Alman,Hollandalı,İsveçli,İrlandalı,İngiliz,Avustralyalı, yeni Antalyalıları dinliyoruz.

Evlerini ve yöreyi çok beğenerek emlakcılardan almışlar.Resmi dairelerle ilişkilerinde çok zorlandıklarını anlatıyorlar. Gerek tapu gerekse de oturma izni ve diğer resmi kuruluşlarla olan ilişkilerinde çok büyük sıkıntılar yaşadıklarını,yerel halkın da kendilerine sürekli kazık atmaya çalıştıklarından şikayet ediyorlar.Antalyada yaşamaktan memnunlarmış ama başka yere gitmeyi de düşünmeye başladıklarını söylüyorlar..

İngiltere'den Peter(80) anlatıyor.

"İki yıldır buradayız.Evimizin tapusunu almak için çok uğraştık.Sonra evi bize satan acentayla söz verdikleri değişiklikleri yapmadıkları için anlaşmazlıklarımız oldu.Tapuda hesapta olmayan ödemeler yapılması gerektiği de söylendi.Biz de acentayı dava ettik. Mahkeme epeydir sürüyor.Bu arada tapuda kameralarla rüşvet alındığı belgelendi.Oturma iznimizde de sorunlar yaşıyoruz . Evi satmayı düşünüyoruz.Bu kadar zor olacağını bilseydik evi satın almazdık.Karım ve ben artık yaşlandık.Antalya 'yı seviyoruz ama bizim için çok zor . Geçenlerde evimiz soyuldu.Hem de biz içerde uyurken.Karım artık korkuyor.Daha güvenli olacağımız bir yere gitmek istiyoruz ."

Antalya'ya yerleşen tüm yabancılar , yeni Akdenizliler ,medyada abartıldığı kadar çok değil.Belek,Alanya,Kaş bölgelerinde sitelerde ev alanların sayısı kaçtır acaba ? Konuştuğumuz yabancıları yerel bürokrasi bezdirmiş.Resmi dairelerde kendilerinden rüşvet istendiğini söylüyorlar.Vermek istemeyince işlemleri uzuyormuş.Bir de bölge esnafının onlara uyguladıkları yüksek fiyattan şikayetciler.Market,manav ve lokantalar onlara daha yüksek fiyat uyguluyormuş.

Hollandalı Klaus (65) heyecanla anlatıyor .
"Beş yıldır buradayız .Ortağımla ailecek buraya yerleşmeye karar verdik. Denizli'deki tekstil fabrikalarının mamüllerini tüm dünyada pazarlayan bir şirketimiz var.Rüşvet isteyenleri şikayet ediyorum.Türk avukatım var.Dava açıyorum.Tapu dairesine kameraları ben koydurttum.Mahkeme kararıyla.Polise ve belediyeye de işlerini yapmaları için gerekli uyarıları yapıyorum.Başarılı da oluyorum.Her şeyle tek tek ilgilenmem gerekiyor.Çöp toplama,elektrik kesintisi,su kesintisi.Her şeyin peşinden koşunca işler çözülüyor.Ben netice alınca diğer ev sahipleri de bana geldiler.Bir dernek kurduk.Beni başkan seçtiler.hakkımızı arıyoruz .Gerekli tüm desteği alıyoruz şimdi.Yüksek fiyat uygulayan marketi şikayet ediyoruz .İşleri yavaşlatan görevlileri şikayet ediyoruz .Önceleri kızıyordum ama artık kızmıyorum.Evim ve yaşamım için mücadele ediyorum.Artık beni kabul ettiler.Herkes bizim yaptığımız gibi yapsa bu sorunlar olmaz ."



Klaus ve diğer yeni Antalyalılar kültürlerini yaşadıkları yere yayıyorlar.Sosyal demokrat bir ülkenin standartlarını etraflarına öğretmeye çalışıyorlar. Klaus başarılı da olmuş.Etrafına elli kadar ev sahibi toplamış .Akdeniz bölgesinde yerleşen yeni kültür . Her şeyi ne pahasına olursa olsun paraya çevirme kültürü sağı solu kıra döke ,büyük hasarlar yaratarak yayılırken işte Klaus ' un derneğine bu yeni Akdenizliler engeline takılıyor .

Akdeniz'de kültürlerin ayak izlerini ararken yeni Akdenizlileri bulduk.Onların arasında kaçıp gitmek isteyenler de var , kalıp mücadele etmek isteyen de .Ülkemizi karış karış satıyorlar diye endişelenenler hiç merak etmesinler . Ev alanlar bir an önce aldıkları evi satıp gitmeye can atıyorlar.Klaus gibi mücadele edenlerin sayısı da fazla değil .Bu yeni Akdenizliler bakalım bu yörede ne kadar süre kalabilecekler.

“Kremna (Κρεμνα)`

Uçurumun kıyısında bir Pisidia kenti. Klasik Yunanca "Uçurum" anlamına gelen (κρημνός) kelimesinden yola çıkarak adının veril...